Kommende koncerter

Ukrainsk musik og fortællinger

Lørdag den 25.maj kl. 15.00.

Ukraine er et stort land med mange områder, der alle har hver deres historie og skikke. Selv den musikalske tradition kan der være en stor forskel på - fra øst til vest, fra nord til syd.

Folkesange er ikke kun en stor nationalskat – en slags visitkort - for Ukraine, og en kulturarv, der gives videre til kommende generationer, men også en effektiv måde at bevæge sjæl og krop på. Sangene har overlevet gennem flere århundreder og er blevet sunget i både glædelige og sørgelige tider.

Svetlana Nielsen og Nataliia Pylypenko, der begge er musikere fra Ukraine, spiller og synger publikum igennem et repertoire af ukrainske klassikere.

"Der er en stor kraft i de ukrainske folkesange", siger Svetlana Nielsen. "De er essensen af de tidligere generationers visdom, som vores forfædre ønskede at formidle til os. Den ukrainske musik har en helt særlig klang og nerve".

Til arrangementet vil der være tid til at tale om de ukrainske instrumenter og afslutningsvis bydes publikum op til traditionel kædedans.

Koret Terpsicore

Lørdag d. 1. juni kl. 15.00 i kirken

Koret Terpsicore med dirigent Torsten Mariegaard organist v. Lindehøj kirker synger sommeren ind.

Sommerkoncert med kirkens spire-, børne- og juniorkor

Onsdag d. 5. juni kl. 18.00 i kirken

Kirkens spire-, børne- og juniokor synger sommeren ind ved en fælles sommerkoncert i kirken. Alle er velkomne.